Wiele lat temu wprowadzaliśmy napędy liniowe Origa na linie produkcyjne polskiego przemysłu i śmiało możemy powiedzieć, że wiemy o nich praktycznie wszystko.

Pneumatyczne napędy liniowe Hoerbiger Origa, a obecnie Parker Origa są w naszej ofercie nieprzerwanie od 30 lat. Naszą współpracę z przemysłem zaczynaliśmy właśnie od nich - wprowadzając  napędy liniowe Origa - pneumatyczne OSP-P i elektryczne OSP-E - na polski rynek jako przedstawiciel firmy Hoerbiger Origa. Owocem i kontynuacją tej kilkudziesięcioletniej współpracy inżynieryjnej jest nasza umowa dystrybucyjna Premium z Parker Hannifin, do którego portfolio produktowego należy teraz marka Origa.
 

Dostępne serie napędów liniowych Origa:
►  OSP-P Clean Room: do czystych pomieszczeń
►  OSP-P ATEX: do stref zagrożonych wybuchem
►  OSP-L: z opcją oszczędzania sprężonego powietrza
►  P120: starsza seria napędów Hoerbiger Origa

Pneumatyczne napędy liniowe Parker Origa są niezastąpione wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża płynność ruchu lub duże prędkości ruchu. Napędy pneumatyczne Parker są stosowane chętnie przez konstruktorów nie tylko ze względu na zwartą budowę, lecz również z tego powodu, że siłowniki te są dostarczane ze zintegrowanymi prowadnicami o różnej obciążalności. Ważną cechą tych napędów liniowych jest także to, że doszczelnianie wewnętrznej taśmy uszczelniającej jest realizowane za pomocą ciśnienia powietrza w komorach siłownika. Z tego powodu stosuje się inne zawory rozdzielające przy sterowaniu siłownika z zatrzymywaniem się tłoka w pozycjach pośrednich. Najprostszym rozwiązaniem w tym wypadku jest zastosowanie dwóch zaworów 3/2 normalnie otwartych z zaworami zwrotnymi na zasilaniu. Siłownik beztłoczyskowy Parker Origa zatrzymuje się w pozycji pośredniej przeciwciśnieniem, a nie jak w przypadku siłowników tłoczyskowych odcięciem zasilania dla obu komór. Zawory zwrotne mają zapobiec „przepompowywaniu” powietrza między komorami przez obwód zasilający.


Do najważniejszych zalet siłowników beztłoczyskowych Parker Origa OSP-P można zaliczyć:

►  zwarta budowa -> brak tłoczyska powoduje, że całkowita długość zabudowy siłownika beztłoczyskowego jest prawie dwukrotnie mniejsza od siłownika tłoczyskowego,
►  taka sama, maksymalna siła działania w obu kierunkach -> ze względu na brak tłoczyska, które w siłowniku tłoczyskowym zmniejsza z jednej strony powierzchnię czynną tłoka,
►  bardzo duże prędkości ruchu -> do kilkudziesięciu razy większe niż w siłownikach tłoczyskowych (do 30 m/s); ze względu na obniżone opory ruchu, stałe na całej długości siłownika,
►  bardzo duże skoki robocze, dochodzące do kilkunastu metrów -> konstrukcja siłownika teoretycznie umożliwia wykonanie siłownika beztłoczyskowego o dowolnym skoku.
 

Serwis napędów liniowych OSP-P:

I co najważniejsze - cały czas pamiętamy o aplikacjach, w których od lat pracują napędy Origa. Zarówno do serii OSP-P, jak i wcześniejszej serii P napędów, dostępne są zestawy serwisowe. Oryginalne siłowniki beztłoczyskowe firmy Origa niezmiennie wykazują się niepowtarzalnymi osiągami i niespotykaną żywotnością, a naturalną i oczywistą sprawą jest fakt ulegania zużyciu niektórych  podzespołów siłownika. W centrum serwisowym ARA Pneumatik we Wrocławiu przeprowadzamy regenerację napędów i ewentualne naprawy. Oczywiście nasz dział serwisu posiada odpowiednie kwalifikacje, zdobyte podczas szkoleń przeprowadzanych przez inżynierów z Wiener Neustadt w Austrii!